لحن الكلمات
الزائر الكريم، أنت لم تقم بالتسجيل عندنا.. ويشرفنا انضمامك لأسرتنا، لتكون واحدًا منّا. إن كنت تتوفر على رصيدٍ مسبق نرجو أن تقوم بتسجيل الدخول.



 
الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر
 

 نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
الظاهر بيبرس
عضو فضي
عضو فضي
الظاهر بيبرس

عدد المساهمات : 370
تاريخ التسجيل : 24/09/2009
العمر : 43
الموقع : الاردن

نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم Empty
مُساهمةموضوع: نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم   نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم I_icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 4:28 pm


نفسي في صنف حشيش



ينمل الدماغ وينضف النخاشيش


علشان انسى طابور العيش


واخش فى الغيبوبه وانسى مشكلة الانبوبه


وانسى بلدنا المنهوبه


وانسى اللى بيجهزوه علشان يبقى رئيس للمخروبه


وابقى مسطول


وانسى اى مسئول


من اللى سابوا الناس فى السيول


وانسى ان نظيف اتجوز وبقى بيعول


وانسى
مجلس الشعب وفتحى سرور



وانسى البرادعى وايمن نور


وانسى شوبير ومرتضى منصور


وانسى تعديل الدستور


وانسى اللى ساكنين فى القبور


وانسى انفلونزا الطيور


وانسى مشاريعنا الفاشله


فى توشكى وابو طرطور


واخش فى الاستهبال


وانسى علاء وجمال


وانسى التوريث


و النيل اللى نازلين فيه تلويث


وانسى ان منتخبنا كويس زى ماقال الريس


وانسى تصدير الغاز


واحناعندنا ازمة بوتاجاز





وانسى قطر العياط


وانسى قطر الصعيد


وانسى احمد عز واحتكار الحديد


وانسى زحمة المواصلات


وانسى الانتخابات


وانسى فتاوى الفضائيات


وانسى العشوائيات


وانسى فشل التعليم


وانسى هشام طلعت وسوزان تميم


وانسى الاهرام وانسى الاخبار


وانسى ثروة الريس ال40 مليار


اللى مش بالجنيه المعفن لا بالدولار


وانسى انه خلى بلدنا افقر من زنزبار


وانسى المعارضه وانسى الاحزاب


وانسى تامر حسنى وعمر دياب


وانسى مشكلة النقاب


وانسى ارضاع الكبير وشرب بول البعير


وانسى انفلونزا الخنازير


وانسى اوربا وامريكا وانسى الصين


المتقدمين عننا بسنين


وانسى البيت بيتك و تامر امين


وانسى ان كيلو اللحمه بقى بتمانين


وانسى اننا فى الزباله غرقانين


وانسى الماده سته وسبعين


والماده سبعه وسبعين


وانسى فريق الساجدين


وانسى الزمالك والاهلى


وانسى اليسا وهيفاء وهبى


وانسى الفول والطعميه


وازهى عصور الديموقراطيه


وجامعة الدول العربيه


والجماهيريه الليبيه


والكفيل فى السعوديه


وانسى بطرس غالى و الضريبه العقاريه


وانسى الطلعه الاولى الجويه


والمصالحه الفلسطينيه





وانسى فتح وانسى حماس


وانسى هنيه ومحمود عباس


وانسى العراق وافغانستان


وانسى ايران و انسى باكستان


وانسى ماما سوزان


وانسى الاخوان


وانسى محمد ابراهيم سليمان


وانسى ان حد من 0900 يطلع كسبان


وانسى انى مديون








وانسى كل ممثله حيزبون


بتاخد فى المسلسل كام مليون


وانسى ايامنا السوده


واحضان طنطاوى والبابا شنوده


وانسى القذافى والبشير


وانسى كل ملك وكل امير


اللى حاكمين من سنين


من غير تغيير


وعلشان اعرف ان الصنف كويس


لازم ارشح نفسى وابقى الريس


نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم 15751581160515831601157

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الانثى الحائره
المشرفة العــامة
المشرفة العــامة
الانثى الحائره

عدد المساهمات : 4353
تاريخ التسجيل : 09/09/2009
العمر : 34
الموقع : ***قلـــبه***

نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم Empty
مُساهمةموضوع: رد: نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم   نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم I_icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 4:43 pm

وهاي مني

نفسي بصنف حشيش ....عشان

أنسى حال المواطن اللي حيطوا واطي

وأنسى كيف بوكل كف وهو راضي


دايماً ممنون وهو جيبوا فاضي

ههههههههههههههههههه

*************


الظاهر بيبرس


أحسنت الأختيار

دائماً متميز بالأخنيار

تحياتي

______________________________________________________

______________________________________________________
دونك

أنا لستُ ملكي

وسفني ليست ببحري


دونك

أكون تلك المدينه التي قطعوا

عنها الكهرباء ..لا ماء ولا هواء

ونصف وجهي مدينه..والنصف الأخر بكاء

.
.
.
معك

بعضي..وكلي..ونفسي

فهل لي أن أخذ روحي منك!
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سونا
شاعر مميز
شاعر مميز
سونا

عدد المساهمات : 3347
تاريخ التسجيل : 07/12/2009
العمر : 29
الموقع : حيث اكون

نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم Empty
مُساهمةموضوع: رد: نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم   نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم I_icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 4:47 pm

اخي الظااهر بيبرس
نقل مميز حقا
على قدر ما يبعث على الضحك يبعث على البكاء
تحياتي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الظاهر بيبرس
عضو فضي
عضو فضي
الظاهر بيبرس

عدد المساهمات : 370
تاريخ التسجيل : 24/09/2009
العمر : 43
الموقع : الاردن

نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم Empty
مُساهمةموضوع: رد: نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم   نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم I_icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 5:01 pm

الانثى الحائره كتب:
وهاي مني

نفسي بصنف حشيش ....عشان

أنسى حال المواطن اللي حيطوا واطي

وأنسى كيف بوكل كف وهو راضي


دايماً ممنون وهو جيبوا فاضي

ههههههههههههههههههه

*************


الظاهر بيبرس


أحسنت الأختيار

دائماً متميز بالأخنيار

تحياتي
شكرا لإضافتك الجميلة فعلا لازم نرثي المواطن الغلبان بالهموم والمتاعب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الظاهر بيبرس
عضو فضي
عضو فضي
الظاهر بيبرس

عدد المساهمات : 370
تاريخ التسجيل : 24/09/2009
العمر : 43
الموقع : الاردن

نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم Empty
مُساهمةموضوع: رد: نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم   نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم I_icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 5:04 pm

سونا كتب:
اخي الظااهر بيبرس
نقل مميز حقا
على قدر ما يبعث على الضحك يبعث على البكاء
تحياتي
نعم أختي سونا هذي مفارقة سوداء فالمثل يقول: شر البلية ما يضحك .
وشكرا لمساهمتك الجميلة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
كلمه من قلبي يحكيها الصمت
عضو فضي
عضو فضي
كلمه من قلبي يحكيها الصمت

عدد المساهمات : 583
تاريخ التسجيل : 14/06/2010
الموقع : مش بعيد عنك

نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم Empty
مُساهمةموضوع: رد: نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم   نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم I_icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 03, 2010 1:23 am

احمد فؤاد نجم .......شاعر متميز دائما ....جميع قصائده رائعه
شكرا لكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
تالا
مشرفة مميزة
مشرفة  مميزة
تالا

عدد المساهمات : 2685
تاريخ التسجيل : 05/08/2009

نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم Empty
مُساهمةموضوع: رد: نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم   نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم I_icon_minitimeالخميس أغسطس 05, 2010 10:46 am

قصيدة رائع جداا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
نفسي في صنف حشيش _ أحمد فؤاد نجم
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
لحن الكلمات :: الزاوية الأدبية :: المنقولات الشعرية-
انتقل الى: